خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/03 - 08:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سلیمی:

ارتقای همکاری ها میان ایران و عربستان مرهون زحمات شهید آیت الله رییسی است

سخنگوی هیات رییسه مجلس با اشاره به همکاری های اقتصادی کشورمان با کشور عربستان گفت: ارتقای همکاری ها میان ایران و عربستان مرهون زحمات شهید آیت الله رییسی است.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ با اشاره به همکاری های اقتصادی کشورمان با کشورعربستان گفت: هماهنگی و انسجام در تصمیمات ایران و عربستان می‌تواند از یک سو نقشه‌ کشورهای بدخواه را نقشه بر آب کند و از طرف دیگر آرامشی را در منطقه غرب آسیا ایجاد کند.

 سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این که این دوکشور دارای اقتصادهای بسیار بزرگی هستند این ارتباطات نقش برجسته‌ ای در توسعه روابط فی ما بین در حوزه تجاری و شکوفایی اقتصادی ایران و عربستان خواهد داشت.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: بسیاری از کشورهای زورگو وتجزیه طلب به دنبال ایجاد انشقاق وکانون های بحران در منطقه هستند.در هر حال روابط ایران و عربستان را می‌توان یک رابطه راهبردی دانست که نقشه دشمنان برای بر هم زدن آرامش غرب آسیا را برهم می زند.

سلیمی با اشاره به موفقیت‌های دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی اضافه کرد: دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی خارجی پویا و فعال‌تر بوده بعضی از افراد این موفقیت را نمی‌توانند هضم کنند کسانی که اتفاقا مدعی بودند که زبان دنیا را بلدند اما در همان دوره شاهد بودیم که روابط ایران و عربستان تیره شد اما هم اکنون دو کشور به دنبال ایجاد کمیسیون های مشترک اقتصادی هستند که این مرهون زحمات شهید ایت الله رییسی و شهید امیرعبدالهیان است./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 380942
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار